Een wereldreis maken..

Daar hadden we het stiekem wel eens over gehad, maar nooit serieus, want dat was een droom die alles behalve haalbaar leek. Alle zekerheden opzeggen en familie en vrienden een jaar lang niet zien. Je zou wel gek zijn! En natuurlijk een onmogelijk bedrag bijelkaar zien te sprokkelen. De beslissing om voor een langere tijd op reis te gaan hebben we vreemdgenoeg toch vrij snel gemaakt. Als we het dan al wilden doen dan was dit zonder twijfel het goede moment. Voordat we het wisten was de knoop doorgehakt en waren we aan het fantaseren over de landen die we wilden gaan bezoeken. Maar ook daar waren we het snel over eens.We wilden naar Azie, Nieuw-Zeeland en Zuid-Amerika!

Na veel leeswerk, hier en daar wat overleg en uiteindelijk een bezoek aan Kilroy travels voor het boeken van ons wereldticket waren we eruit.

Onze geplande route

We beginnen met een weekje St. Petersburg. Vervolgens naar Moskou om daar te beginnen aan de Transmongolie express die ons uiteindelijk via Mongolie naar Peking zal brengen. We willen daarna een maand door China gaan reizen en via Tibet en Nepal naar Noord-India gaan. Daarna gaan we door zuid-oost Azie zwerven waarbij we de volgende landen willen aandoen: Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en Maleisie. Via Singapore vliegen we naar Sydney waar we hopelijk oud en nieuw kunnen vieren. Na een korte stop gaan we dan naar Nieuw-Zeeland. De bedoeling is om daar een aantal weken met een camper te gaan rondtrekken. Om even volledig tot rust te komen vliegen we dan naar Frans-Polynesie. Daarna vliegen we via Paaseiland naar Santiago (Chili). Daar zullen we niet lang blijven, want we gaan direct door naar het uiterste zuiden van Argentinie. Vanuit Ushuaia vertrekken we voor een tiendaagse expeditie naar Antarcttica! Zodra we weer terug zijn willen we Peru, Bolivia, Chili, Argentinie en een stukje Brazilie gaan bezoeken. Vanuit Rio de Janeiro vliegen we als het goed is dan een jaar later naar huis.

Een dergelijke lange reis vereist natuurlijk ook de nodige voorbereiding. We hebben ons huis onderverhuurd (de complete inboedel opgeslagen in dozen!), de auto verkocht, baan opgezegd, verzekeringen afgesloten, inentingen gehaald, abonnementen opgezegd, inkopen gedaan (rugzakken, kleding, reisgidsen, medicijnen, etc) en zelfs de laatste maanden onze conditie wat op pijl gebracht. Al met al aardig wat werk, maar het is gelukt!

We zijn inmiddels nu ruim twee weken onderweg. We genieten van de zon aan het Baikalmeer en zullen wel zien wat de komende 50 weken gaan brengen! De route kan best veranderen, maar dan lezen jullie het wel. Tips, vragen en opmerkingen mogen gemaild of hier als reactie gepost worden!

rutgrrr

Ja, dit is wel een van de betere beslissingen die het afgelopen jaar in Nederland genomen zijn! Tip mbt NZ. Kopen en vervolgens verkopen van een busje waar je in kan pitten kan enorm veel geld schelen. Zoek een maandje voor jullie landen in NZ op internet naar advertenties van mensen die rond jullie aankomstdatum hun busje proberen te verkopen. Voor 2000-3000 dollar moet je wel iets moois kunnen krijgen. Het liefst van iemand die je al kent.

Als je het goed doet ben je aan het eind van je NZ trip alleen benzinegeld kwijt. Tis een klein risico, but that's the adventure ey! Wanneer je redelijk flexibel bent met je vertrekdatum hoef je er ook niet over in te zitten of je hem kwijtraakt. Al verlies je er 500 dollar op, dan ben je nog steeds goedkoper uit dan een paar weken huren.

En sluit je in een stadje bij een ecological centre aan bij de wwoof organisatie voor 25 dollar pp en trek van farm naar farm. 4 uurtjes leuke arbeid per dag en daarna je eigen ding doen en gezellig bij de fam eten en aan de hand van hun goede tips het beste uit de buurt halen :-)

Ella

Goed plan! :)

ans

Eindelijk lukt het om jullie te volgen!Vanmorgen je stem nog ff gehoord en meteen daarna weer een reisverslag.We genieten van de verhalen en de foto's.
lieve groet met tut, ans.

Robin

Wederom goed verhaal, maar vertel es wat meer over jullie treintrip! Hoe was dat??

andries en geke hovinga

wy wensen jullie alsnog een geweldige reis en houden jullie in de gaten .
geniet ervan een jaar is zo voorbij!!!!
groeten uit kootstertille.

Sanne

Wat geweldig zeg!!! Ik heb precies hetzelfde..iets wat niet haalbaar lijkt maar wat wel constant in mijn gedachte zit! Heb even een vraagje.. hoeveel hebben jullie hiervoor nu eigenlijk gespaard? Vind het zo moeilijk om in te schatten..(mailadres is:sendmeel2sanne@hotmail.com)
Groetjes Sanne

Sanne

Oja en of course: geniet van die mooie tijd voordat het voorbij is!

Tesse

Hoi!
Ik wou ook graag weten hoeveel geld jullie hebben uitgegeven aan deze reis.
Ik ga namelijk ook een wereldreis maken begin januari en ben me nog een beetje aan het orienteren.
mailadres: tessehaai@hotmail.com
alvast bedankt!
Tesse

maarten

ook wij zitten er aan te denken om een werledreis te maken maar dan met kinderen. hoeveel hebben jullie ongeveer uitgegeven aan de totale reis

maartenvanderpol@hotmail.com

bedankt

Laurens

@Tesse en Maarten,

Totaalbedrag zal enorm verschillen per persoon, maar lees deze tekst voor meer informatie:

Succes!

Maria stolting

Ook onze vraag is hoeveel geld je ongeveer zeker moet hebben om ook onze droom waar te kunnen maken.We volgen jullie verhalen over jullie avontuur heel erg graag.Hele fijne reis. Maria en Jack

Steveluc

wens wereld reis in te schrijven met cruise maar prijs voor persoon alleen is bijna dobbel. Zoek kontakt voor kamer te delen welke de grootste kost is als men alleen reist. Steveluc@hotmail.be.