Terug in Bangkok en op naar Laos

Na al het strandvertier hebben we ook wel weer even zin om in Bangkok te kijken. Er zijn nog een aantal dingen die we graag willen zien en doen. Na ons busritje doen de files aan het eind van de middag al vertrouwd aan en als we weer inchecken bij het Trang hotel voelen we ons weer helemaal thuis. We moeten helaas wel drie keer van kamer verwisselen, omdat ze ons met een kamer, die stevig onderdoet voor wat we eerder hadden, denken op te kunnen zadelen. Al snel zitten we daarna in de taxi richting Siam Squarre. We lopen door de moderne shopping-malls en als we verderop wat muziek horen gaan we natuurlijk even kijken. Er is een Halloween festival gaande en we zien een populaire Thaise band zijn kunstje doen, gezellig! Bij ‘The Pizza Company' schuiven we wat Italiaans voedsel naar binnen terwijl we uitzicht hebben op het plein waar het festival plaatsvindt. Daarna struinen we door de shopping-malls op zoek naar een bioscoop. Bijna iedere winkeltoren heeft hier zijn eigen bioscoop en we hadden al gelezen dat een bezoekje hieraan erg speciaal kan zijn. Als we onze kaartjes gekocht hebben en de zaal inlopen begrijpen we waarom. We zijn terecht gekomen in een super VIP privé bioscoop! De zaal is ruim en er zijn slechts rond de 50 zitplaatsen, maar dat zijn me toch zitplaatsen! De stoelen zijn van het type ga-maar-zitten-en-relax-to-the-max. Lekker groot en zacht en er zit een afstandsbediening bij waarmee je hem kan verstellen. We lachen ons rot als we dit doen. De hele stoel beweegt en voordat we het weten liggen we languit met een kleedje over ons heen te genieten van de film ‘Stardust'. Leuke film! Na dit avontuur keren we terug naar ons hotel voor een welverdiende nachtrust.

De volgende dag slapen we uit en ontbijten/lunchen daarna ergens op Kao San road. We begeven ons daarna richting de rivier voor een boottochtje. Als we met zijn drieën in een longtail worden gepropt balen we een beetje aangezien we net zo goed met enkele andere mensen daarin hadden kunnen gaan zitten. Onze pogingen om dit te regelen worden door enkele irritante medewerkers gedwarsboomd. Het boottochtje zelf is wel leuk. We varen een stukje de Chao Praya rivier af en daarna door één van de zijkanaaltjes. Het biertje wat we van een vrouwtje kopen die etenswaren vanuit haar bootje verkoopt smaakt prima. Als we vervolgens hetzelfde stuk kanaal terugvaren en de longtail bestuurder ons ruim voor tijd denkt af te kunnen zetten, laten we even merken dat we dat niet willen en dat hij maar een extra rondje moet maken. Het gaat allemaal niet van harte, mooi zo! We lazen al dat vooral in Bangkok de mensen in de toeristen-industrie nogal verwaand kunnen zijn. Jammer genoeg kunnen we dat alleen maar bevestigen. Goed, we laten ons afzetten bij Wat Arun, een mooie tempel direct aan de rivier. De 82 meter hoge prang in Khmer-stijl die belegd is met porseleinen mozaiekstukjes springt het meest in het oog. We beklimmen de steile trappen en genieten van het uizicht over de rivier en stad. We lopen nog wat rond en pakken de veerdienst naar de overkant van de rivier voor het enorme bedrag van 3 baht. Daar stappen we op een andere veerboot om even later midden in China-town af te stappen. We lopen wat door de straten en markten van dit drukke stadsgedeelte, maar lang houden we het niet vol. We eten bij een Chinees restaurantje en keren daarna terug naar het hotel. 's Avonds drinken we wat in een erg mooie club aan de Royal City Avenue, maar het feestje wil er niet echt losbarsten (de hele toko gevuld met statafels..heel apart). We zoeken ons heil op Kao San Road, maar daar lijkt de boel ook ingekakt, goed dan maar slapen!

De volgende dag zien Laurens en Alfons een beetje sightseeing nog wel zitten en bekijken achtereenvolgens Lumphini park, Siam Squarre bij daglicht en enkele mooie koninklijke boten die aan het oefenen zijn op de rivier voor het 80e verjaardagsfeest van de koning.
Christina laat haar haar verlengen (aka hairextensions) en shopt er stevig op los. Voor het avondmaal hebben we een Thai vegetarisch restaurant uit de Lonely Planet gezocht. Het kost wel behoorlijk wat moeite om hem te vinden, maar dat lukt uiteindelijk. Na de zeer goedkope maaltijd gaan we terug naar het hotel om wat dingen te regelen. We branden cd's met foto's en geven een volle tas met kleding, souvenirs en spullen mee aan Alfons die vanavond (helaas!) terugvliegt naar Nederland. Het is inmiddels bijna middernacht als we Alfons in de taxi naar het vliegveld zien wegrijden. We hebben in drie weken Thailand met Alfons echt gigantisch veel meegemaakt, super!

Na al die avonturen met Alfons zien we een dagje chillen, relaxen en niksdoen wel zitten. De zaterdag wordt dan ook gevuld met niet al te veel spannende dingen. We checken in bij een goedkoper hotel dat praktisch aan Kao San road zit en genieten daar vooral van de uitstekende internetfaciliteiten.

Ook zondag doen we het nog even rustig aan. We kopen voor de volgende dag treintickets voor de nachttrein naar Nong Khai, een plaatsje bij de grens van Laos. In de loop van de middag gaan we richting Siam Squarre om daar in het MBK (bekende en grote shopping-mall) wat rond te neuzen. Op de vijfde verdieping zit een groot ‘foodcourt' waar we wat eten. We gaan daarna nog naar de bioscoop. Eentje die we ook in Nederland gewend zijn (gelijk ook een stuk goedkoper). Voordat de film begint moeten we nog een uurtje wachten en omdat de bowling baan op dezelfde verdieping zit van deze toren, de 6e, besluiten we wat balletjes te rollen. We gooien beide uitstekend al zeggen we het zelf! Na de film terug naar Kao San road waar we onder het genot van de nodige Singha biertjes een uitstekende rockband aan het werk zien. Ze spelen Jimmy Hendrix, Metallica, Black Sabbath en Guns n' Roses..wat wil je nog meer!

Maandag hebben we de tassen ingepakt voor de treinrit die avond, een late checkout geregeld en in een sportschool aan Kao San road een workout gedaan. Na het avondeten nemen we een taxi naar het station. De slaaptrein ziet er netjes uit en we vinden het leuk om weer eens een stukje met de trein te kunnen doen. We hebben 2 bovenbedden en we slapen die nacht redelijk. We komen de volgende ochtend rond half 10 aan in Nong Khai en al snel hebben we een tuktuk geregeld die ons naar het guesthouse brengt waar we goede dingen over gelezen hebben. Mut Mee guesthouse aan de Mekong rivier ziet er inderdaad prima uit en is vooral lekker rustig na al die drukte van Bangkok. We eten een lekker broodje en kunnen Laos, aan de overkant van de Mekong rivier, al zien liggen. Het is nog lekker vroeg en we huren een brommer waarmee we de omgeving gaan verkennen. We crossen wat rond door het dorpje en gaan uiteindelijk op zoek naar Sala Kaewko. Dit is een beeldenpark met sculpturen van Hindoestaanse en Boeddhistische figuren. We hebben het al snel gevonden en zijn behoorlijk onder de indruk, wat een gigantische beelden! We lopen een tijdje rond door het park, voeren nog wat vissen en springen dan weer op de brommer. Bij het guesthouse aangekomen nemen we een boot voor een korte trip over de Mekong rivier. De zon gaat onder en de rode/oranje gloed over de rivier ziet er prachtig uit. We zien ook alvast de friendship-bridge waarover we de volgende dag Laos zullen binnengaan. Na de boottrip eten we wat, lopen we door het stadje en gaan lekker slapen, Laos here we come!

Mathys

Mooi verhaal weer!

Die bios klinkt erg chill!

Ga nu snel de foto's checken :)

Joni

Mooizo, bijna weer op schema! :) Goed verhaal wederom, eens kijken hoe dat met de foto's zit!

ans

het blijft ontzettend leuk om te lezen. Complimenten voor de schrijfster!(daar ga ik tenminste vanuit!).

Hennie Visser

Een prachtig mooi verhaal, en de foto's ook weer natuurlijk.Wat een in mens grote gebouwen en beelden heel indruk wekkend.
Gr Wiep en Hennie

Laurens

Dit keer heb ik het verhaal geschreven :)