Op Wereldreis

'Onze wereldreis' is de website van de wereldreis die wij in 2007 en 2008 gemaakt hebben. Een wereldreis over de continenten Europa, Azië, Oceanië, Antarctica en Zuid-Amerika. In totaal zijn we al backpackend door 19 landen gereisd! Met dit reisdagboek hebben we alle reisverhalen, foto's en video's met het thuisfront gedeeld. Nu is het voor ons een prachtig naslagwerk, maar hopen we toekomstige wereldreizigers ook te informeren en inspireren. Laat gerust een bericht achter als je een vraag hebt of zelf ook op wereldreis gaat!

Wereldreis tips
Van toekomstige wereldreizigers krijgen we regelmatig vragen. De antwoorden hierop zijn meestal nuttig voor iedereen en we willen deze antwoorden en andere tips die we hebben voor een lange reis of 'sabbatical' graag op deze website weer delen. Op die manier wordt het ook een informatieve site voor iedereen die op wereldreis wil!

Kosten / budget van een Wereldreis - de meest gestelde vraag: wat kost een wereldreis?
Wereldreis links - reisverhalen van (wereld)reizigers

ReisMee was voor ons ook perfect en we kunnen iedereen een reisdagboek bij ReisMee.nl van harte aanbevelen!!

Wij hebben gebruik gemaakt van een 'rond-de-wereld ticket' (of round-the-world ticket / RTW-ticket). Voor meer informatie lees dit artikel over 'rond-de-wereld tickets'.

Geen tijd, geld of mogelijkheid om op wereldreis te gaan? Dan zou je ook een georganiseerde rondreis kunnen maken naar een verre bestemming. Met een rondreis bezoek je in een relatief korte periode (meestal 2 a 3 weken) een land of gebied. Je kunt een groepsrondreis of individuele rondreis maken en op die manier kun je ook de wereld verkennen natuurlijk. Een handige site om een rondreis te zoeken en verschillende rondreizen te vergelijken is Rondreis.nl.

Reacties

Reacties

Sanne rijneveld

Beste Laurens en Christina,

Wat een geweldig avontuur! het zal wel weer even wennen zijn terug hier, ook al is er natuurlijk niks verandert en gaat het leven gewoon door als of er niks gebeurt is.

Ik heb een paar vragen en hoop dat jullie die voor mij kunnen beantwoorden.
Ik ben voor mijn studie ook al een jaar gaan reizen (australie, newzeeland en asie)

Maar ben nu klaar en wil nog heel graag meer,
met de trein naar peking, tibet, nepal, antartica en zuidamerica. En dat hebben jullie allemaal gedaan....

Ik wil dus heeeeeeeel graag weten, hoe jullie dat allemaal gedaan hebben, via een organisatie, vliegtickets vanuit nederland of allemaal zelf uitgeplooid

hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven, aangezien er zo veel mogelijkheden zijn.

Al vast bedankt,

Sanne

sannerijneveld@gmail.com

Siets

Daar is ze weer ;)

We zijn inmiddels aardig bezig met de voorbereidingen om geld in te zamelen voor ons blindenproject in Tibet maar daarnaast ook onze wereldreis... :) We vertrekken waarschijnlijk begin januari (2010 helaas pas) maar ik heb al verschillende touroperators een offerte voor vliegtickets gestuurd... we gaan ze een beetje tegen elkaar uitspelen. Welk ticket hadden jullie geboekt en hoeveel vluchten hadden jullie daar in zitten? Ik heb wel roundtheworldflights.com gevonden en die zijn tot nu toe het goedkoopst (2500 euro pp all in)

Groetjes Siets ennuh, thnx voor de info alvast!
teek_it_iesie@hotmail.com
sietsengijs.reismee.nl

Karlijn

Hoi Laurens en Christina,

Ik heb met heel veel plezier jullie site gevolgd, jullie hebben echt een fantastische reis gemaakt! Jullie verhalen hebben mij en mijn vriend mede geinspireerd om volgend jaar ook op wereldreis te gaan, voor ongeveer acht maanden. Qua route weten we wat we ongeveer willen, ik vind het alleen heel lastig om het budget in te schatten. Zouden jullie me kunnen vertellen wat jullie reis ongeveer heeft gekost? En waar hebben jullie de Antarctica-trip geregeld? Mijn e-mailadres is kmeulman@hotmail.com. Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes, Karlijn

Laurens

ok gemaild!

Elke

Hoi hoi!! We volgen alles al vanaf het begin en zijn echt super enthousiast over jullie site! September 2009 zijn wij aan de beurt voor een soortgelijke reis! Effe een vraagje.. Hoe hebben jullie je Antartica trip geboekt. Ik heb gehoord dat als je het ter plekke boekt veel goedkoper is!? Alvast bedankt! Elke

elkeboers@hotmail.com

Nicole

Hoi Laurens en Christina,

Wat een gave wereldreis en site!!! Erg leuk om jullie foto's en filmpjes te bekijken en verhalen ze lezen (heb nog lang niet alles bekeken hoor, dus ik kan nog even vooruit).

Ik zie dat jullie ook in Bolivia Chili en Paaseiland zijn geweest. Dat wordt waarschijnlijk ons volgende tripje in augustus / september 2009. Helaas hebben we maar 4 of 5 weken voor dit mooie stukje van deze aardbol en ik ben dan ook erg benieuwd naar de plekken die we absoluut niet mogen missen! Dus als jullie tips hebben horen wij het graag!

Zelf zitten we te denken aan Lake Titicaca, La Paz, Sucre, Potosi, Salar Uyuni, San Pedro de Atacama, Santiago en Paaseiland.

Een paas vraagjes daarover: Hebben jullie je ticket naar Paaseiland ook van te voren geboekt? Volgens mij heeft Lanchile een monopoliepositie en betaal je altijd de hoofdprijs, ruim € 500,-... tenzij je het in een round-the-world-ticket hebt zitten maar dat is voor ons geen optie gezien de korte periode (dan zijn we nog duurder uit). Is het voor Salar Uyuni nodig om thermo-ondergoed, skiesokken en thermoslaapzakken mee te nemen (sleep liever wat meer mee dan dat ik niet kan slapen van de kou). Verder zijn alle tips van harte welkom! Ik ga nog even verder lezen / kijken!

Groetjes Nicole
nicolevankempen.hyves.nl

Katolina

Ik heb op jullie gestemd voor de Reisblog verkiezing! Hopelijk halen jullie het!

Laurens

Thanks!!

Joris

Hoi Laurens en Christina,

Geweldige website!! Wij zitten op het moment in Vietnam en hebben Thailand en Cambodja al gedaan. We bezoeken hier nog Halong Bay en van uit daar gaan we naar Maleisie en van uit daar naar Nieuw-Zeeland. En daar gaat onze vraag eingelijk ook over. We zagen al dat jullie veel vragen hebben maar toch wilde wij ook nog ff iets vragen. We hebben al veel over Nieuw-Zeeland gelezen maar willen weten waar we nou echt naar toe moeten en wat we echt moeten zien en doen. We hebben bezoeken Nieuw-Zeeland 5 weken lang.

We zouden het leuk vinden als jullie wat terug stuurden.

Groet,

Joris & Lies

joris_bc@hotmail.com
www.jorisenlies.waarbenjij.nu

Laurens

ok iedereen gemaild!

Rudy Blok

Dag Laurens en Christina,

Sinds kort ben ik bezig te proberen ook mijn levenswens, een wereldreis, in vervulling te laten gaan. Daarom vond ik uiteindelijk jullie prachtige verhalen. Ik heb er zeer van genoten en zal ze nog wel eens bekijken.

Helaas kan ik niks vinden over jullie keuze van vliegtickets en de gidsen die jullie steeds ter beschikking hadden, nog niet eerder aan gedacht dat dit ook tot de opties behoorde.
Ook de informatie over reeele kosten zouden me zeer helpen mijn begroting waarheidsgetrouwer te maken.
Kunnen jullie me hierbij helpen, door info van jullie te sturen?
Ik zou jullie erg dankbaar zijn.

Met vriendelijke groeten,

Rudy Blok

Laurens

Hallo Rudy, kun je je e-mail adres even geven? Dan mailen we je even..

Rudy

Sorry, die stond onder het origineel weg, maar schijnbaar gaat dat niet in z'n geheel naar je toe.
Hierbij m'n e-mail; rudy3846@hotmail.com.
Fijn dat je zo snel reageert en alvast bedankt.

mvrg Rudy

Peter & Skanda

Beste Laurens Christina,

Onder de indruk zijn we van jullie geweldige verhalen!
Wij zijn druk doende met de planning van een jaar reizen.

Antartica lijkt ons geweldig, wat je leest is dat de prijzen erg hoog zijn...

Het is misschien geen nette vraag, maar klopt dit?
Hebben jullie een indicatie wat jullie reis heeft gekost?

Als jullie goede andere tips hebben horen we dat graag!!

Met vriendelijke groet,

Peter & Skanda

petermerkestein@versatel.nl

Nandy de Bock

Hallo,

Ik zie dat ik niet de enige ben die wat vragen heeft aan jullie. Goede site! Wij vertrekken op 14 april voor een jaar en gaan (op een paar kleine details na) nagenoeg dezelfde route doen. Ik heb ook een vraag over de trip naar Antartica. Hoe lang van tevoren hebben jullie die geboekt? En was het de duizenden euro's waard? Stomme vraag, maar wij twijfelen best nog aangezien het zoveel geld is.

Een andere vraag is over het Circus in Moskou. Is dat een reizend circus of is dat het 'vaste circus' in Moskou?

Jullie kunnen mij bereiken op nandydebock@hotmail.com

Fijne kerst alvast,

Groeten Nandy

Sietske

Hey Laurens en Christina,

Kunnen jullie niet gewoon 2 dingen doen:

1. WEER op reis gaan want ik mis die regelmaat wel om elke keer te kijken wat jullie beleefd hebben (en met mij volgens mij nog ´duuzend´ anderen)

2. Gewoon ´ff´ die link met wereldtips aanmaken ;) want ik geloof dat iedereen er om zit te springen... hihi

Gijs en ik zijn inmiddels ook al begonnen met het (fatsoenlijk) plannen van de reis en het binnen halen van sponsorgeld..... We hebben de datum vaststaan en gaan volgende week lekker kansloos rondwaggelen op de Vakantiebeurs!

Owja, jullie voorlopig nog geen nieuwe plannen??

Groetjes Sietske
(http://sietsengijs.reismee.nl)

Laurens

Hi Sietske

Beetje late reactie, maar zijn jullie ook bij de Wereldwijzer / ReisMee stand geweest op de Vakantiebeurs? Daar waren Christina en ik ook!

Maar goede punten heb je daar! Ik mis die avonturen ook.. aan plannen geen gebrek natuurlijk! Aan andere "zaken" nog wel , maar daar wordt aan gewerkt hehe.

Die tips gaan er komen hoor. Inmiddels genoeg materiaal om een basis op te zetten daarvoor :)

Jullie hebben nog even de tijd om alles voor te bereiden, maar dat gaat helemaal goed komen zo te horen!

Succes :)

Martijn

Hi!

Ik zal me even voorstellen; ik ben Martijn en begin april ga ik samen met mijn vriendin een wereldreis maken voor onbepaalde tijd, waarschijnlijk wel korter dan een jaar. Hiervoor ben ik onder andere op zoek naar praktische informatie over reis- en ziektekostenverzekeringen. Aangezien jij al ervaring hebt met het maken van een wereldreis wil ik graag een paar vragen stellen.

Welke reisverzekering kan ik het beste nemen en waarom? Wat zijn jou ervaringen daarmee? Daarnaast vraag ik mij af of de Nederlandse ziektekostenverzekering in voldoende mate dekking biedt in het buitenland. Is het wellicht niet verstandiger om deze af te schaffen? Hoe heb jij dat opgelost?

Is het bijvoorbeeld niet handig om te kiezen voor een wereldreis & ziektekosten verzekeringsproduct, zoals die van World Nomads. http://www.worldnomads.com/

Graag verneem ik jouw reactie.

Bij voorbaat hartelijk dank!

Groet, Martijn

Laurens

Hallo Martijn,

Laat nog even je mail adres achter dan kunnen we even mailen.

Jessica

Ik en mijn vriend willen ook heel erg graag een wereldreis gaan maken. Uiteraard moet daarvoor nog aardig wat gespaard worden. Daarom was ik ook nieuwsgierig hoe het kostenplaatje van jullie reis eruit ziet? En wat jullie voor dat geld allemaal gedaan hebben. Alvast bedankt voor je reactie!

Groetjes Jessica

Jessica_Vogels@hotmail.com

Bert en Nelleke

Hoi Laurens en Christina.
Zoals velen al gezegd hebben: geweldige site! Het zorgt voor vele kriebels! Wij hebben een aantal vragen die we graag per mail zouden toesturen. Zouden jullie je email adres willen mailen? Tenminste....als jullie tijd hebben om wat vragen te beantwoorden.
Zo ja, dan kun je hem sturen naar: nellekehorst@hotmail.com.
Alsvast bedankt! Groetjes, Nelleke

Lonneke

Hoi!
Ik ontdek deze site nu pas, waar ik erg van baal!
Wat moeten jullie een geweldige tijd hebben gehad!
Nou keek ik waar jullie overal waren geweest op het kaartje, maar het is me niet helemaal duidelijk welke route en in welke volgorde jullie de landen/steden hebben bezocht, dus mijn vraag, of jullie het misschien precies in een lijstje hebben staan waar jullie zijn geweest/in welke volgorde en hoelang. Zie er namelijk hele mooie plekken tussen zitten.
En misschien geen nette vraag, maar wat is een schatting van het kostenplaatje van jullie?
Ik zit er zelf namelijk ook aan te denken om zoiets te gaan doen.
Alvast bedankt,
lonneke.smits@live.nl

Lonneke

Michiel

Hallo,

Allereerst even melden dat jullie een fantastisch reisdagboek hebben gemaakt. Gelukkig voor ons zitten wij midden in onze reis door Zuid Amerika en ik heb dan ook een vraagje voor jullie.

Morgen vertrekken we naar Buenos Aires, op 15 maart speelt Boca´s tegen Argentinos. Ik ben benieuwd hoe jullie aan kaartjes destijds voor die wedstrijd zijn gekomen. Kunnen jullie mij hier wat informatie over geven? Alvast bedankt.

groeten,
Michiel
chielyplien@gmail.com

http://chielyplien.punt.nl

Jorieke

Hai,

wat een avontuur! Ik heb een beetje door jullie reisdagboek gelezen en ben gigantisch jaloers!

Mijn vriend en ik zijn van plan om volgend jaar een wereldreis te gaan maken en zitten nu dus in de planfase. De route die jullie hebben afgelegd komt wel erg overeen met wat wij van plan zijn.

Alleen vinden we het nu nog best lastig soms, omdat je door de bomen het bos niet meer zien.

Ben dus eigenlijk vooral benieuwd hoe jullie het plantechnisch allemaal hebben gedaan;
hoe hebben jullie de tickets geregeld, de visa, verzekeringen, de gidsen op de reisplekken zelf enz enz...

Zou het mogelijk zijn dat jullie ons hierover wat op de hoogte stellen? Zou echt super zijn!

mijn emailadres is jorieke_fennis@hotmail.com

Alvast bedankt!

groeten,

Jorieke

Laurens

ok gemaild!

Lonneke

Hallo,
Ik heb een tijd geleden hierboven een reactie gegeven, tot op heden heb ik nog geen mailtje van je, klopt dat?
Alvast bedankt,
Groetjes

Laurens

Lonneke -> you got it!

Sander Jacob

Beste Yvonne & Michel,

Mijn naam is Sander Jacob een 4e jaars student aan de NHTV in Breda. Ik studeer Internationaal Toerisme en voor mijn eindscriptie schrijf ik over het onderwerp: Wereldreizen.
Ik zou jullie vriendelijk willen vragen of jullie misschien voor mij een enquête zouden willen invullen die mij helpt bij mijn onderzoek. De informatie over mijn onderwerp is namelijk schaars en erg nuttig om informatie te verkrijgen van een persoon die een wereldreis heeft gemaakt!

Ik dank jullie bij voorbaat voor de moeite en tijd die jullie voor mij zouden vrijmaken!
Mochten jullie nog meer reizigers kennen die een wereldreis gemaakt hebben, zou ik het fijn vinden om ook met hen in contact te komen!

Verder mijn complimenten voor de super mooie site die jullie hebben gemaakt!

Met Vriendelijke Groet

Sander Jacob
sanderjacob@live.nl

Sander Jacob

Sorry de namen boven aan in mijn berichtje kloppen natuurlijk niet ;) Had het bovenste stukje gekopieerd van mijn vorige bericht!
(foutje :))

Ans

Hoi!
Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt zeg! Mijn man en ik gaan binnenkort ook. Daarom kwam ik ook terecht op jullie site. Ik vroeg me af wat jullie budget was en hoe je dit van te voren hebt ingeschat. Wij hebben het plan om 9 mnd te gaan, en dan Indonesie, maleisie, thailand, laos vietnam, cambodja, india, nepal, australie, argentinie, chili.

Heel graag hoor ik van jullie hoe je daarmee te werk bent gegaan.
Groetjes, Ans

ohja, mijn mailadres:
anscastelein@yahoo.com

Laurens

Thanks Ans, we hebben je eindelijk gemaild :)

Roy

Hallo Laurens en Christina!

Ik heb al jullie verhalen gelezen en ik moet zeggen dat ze erg indrukwekkend zijn. Nu ik zelf ook op wereldreis wil gaan begin 2010 heb ik een aantal vragen voor jullie:

* hoe duur heeft jullie wereldreis in totaal gekost (incl. vliegtickets, kosten vooraf etc.)
* wat waren ongeveer de gemiddelde kosten per dag in ieder continent?
* hoe komen jullie aan al die mooie foto's?
* wat hebben jullie verder nog voor een goede tips die je niet zo 1-2-3 ergens in een boekje tegenkomt?

Mijn emailadres is royvankan@hotmail.com.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes Roy

Roos

Hoi Laurens en Christina,

ook ik heb zoals vele andere lezers genoten van jullie reisverhalen. De verhalen lezen als een trein en wat een prachtige foto's ook. Ik ben zelf een soortgelijke reis aan het plannen en heb dezelfde vraag als menig ander hier: hebben jullie een round the world ticket geboekt of hebben jullie alles ter plekke geregeld? Tevens wil ik graag het eerste gedeelte van mijn reis met de Transmongolie Expres reizen en ik vroeg me af waar jullie deze treinreis geboekt hadden.

Ik hoop dat jullie me wat meer informatie kunnen mailen! Zijn jullie overigens al toe aan een nieuwe reis?

Groetjes Roos
roosgerritse@hotmail.com

Laurens

@Roy en @Roos: voor meer info omtrent de kosten en ons RTW ticket, bekijk de nieuwe link in de post bovenaan. "Kosten en budget van een wereldreis".

Verder:

@Roy: De foto's hebben we zelf gemaakt :). Maar is meestal vrij makkelijk met al die mooie plekken waar we geweest zijn.. dat zul je zelf gaan meemaken! Overige tips staan soms tussen de verhalen en we zullen later nog meer tips plaatsen voor het plannen, voorbereiden en uitvoeren van een wereldreis.

@Roos: Bedankt en leuk dat je zelf ook op wereldreis wil gaan. We zullen later nog wat meer informatie voor een Round-the-world ticket geven. De Transmongolië Express hebben we geregeld via Kilroy, maar kan ook eenvoudig ergens anders geregeld worden natuurlijk.

Wij zijn altijd toe aan een nieuwe reis, maar dat kan natuurlijk niet altijd haha, maar de eerstvolgende trip staat gepland. In November -> New York! En Laurens gaat daar de New York marathon lopen!

grt

Laurens & Christina

Yvonne Feijten

Goedemorgen,

Wat een avontuur! Ik ben me aan het oriënteren op internet naar mensen die een soortgelijke reis als mij hebben gedaan. Ik ga in september voor een jaar op reis en ben wat tips & tricks aan het zoeken. Ik heb een paar vraagjes en ik hoop dat jullie een tip voor me hebben.
1) welke route hebben jullie gevlogen? Ik ben bekend met 'one world' van worldticketservice maar heb m'n ideale route nog niet gevonden.
2) wat is een leuke/geschikte stad als we australië binnen komen? Wij dachten vliegen naar brisbane en over land naar melbourne en dan vliegen, maar dit lijkt me niet 'het australië'. Reizen binnen australië lijkt me ver! of is dit goed te doen met auto/trein o.i.d.?

Alvast bedankt!
Groetjes Yvonne
mijn mail: yvonnefeijten at gmail punt com

Neil

Fantastisch om dit te zien. Krijg je zin om gewoon je spullen te nemen en te vertrekken. Er is zoveel te zien in de wereld.

Wat ik me afvroeg. Hoe is het gegaan op gebied van werk? En op vlak van familie?

Wat deden jullie ervoor en wat doen jullie nu?

Hebben jullie effectief gewoon die plannen meegdeeld en ontslag genomen? Wat waren de reacties?

Tom

Wat vonden jullie van Brazilië ? Mijn vriendin en ik willen in 2010 daar 3 weken gaan rondtrekken, hebben jullie suggesties ? Wat vonden jullie van Pipa ? Wij willen Rio en de watervallen van Iguacu al zeker bezoeken, maar de rest staat nog open (tmachiels@yahoo.com)

Laura

Hallo, ik ben Laura Boeije en studeer aan de NHTV, internationale hogeschool, te Breda, opleiding Management Toerisme. Wij hebben nu een project waarin wij manieren moeten vinden om meer backpackers naar Rotterdam toe te trekken. Hierbij moet ik onderzoek doen naar de waarden en drijfveren van backpackers.
Nu is dus mijn vraag, wat jullie motivatie/drijfveer is om te gaan backpacken en wat jullie zoeken en belangrijk vinden tijdens jullie reis?
Eigenlijk dus meerdere vragen in één. Ik hoop dat jullie hier mij antwoord op kunnen geven.
Het lijkt mij in ieder geval al een geweldige ervaring en ben zeker van plan een langere reis te gaan maken na mijn studie.

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,
Laura Boeije
Email: lauraboeije@gmail.com

Laurens

Hallo Laura,

Beetje late reactie, maar wat backpackers naar een bepaalde plek doet reizen.. tja er moet iets te doen of zien zijn en natuurlijk goedkope hostels helpt ook! Een vermelding in de Lonely Planet (en vergelijkbare gidsen) is natuurlijk goed.

Succes!

Rob

Hoi Laurens en Christina,

wat hebben jullie een fantastische reis gemaakt en dit ook super gepresenteerd via deze site. Wij zijn zelf ook een wereldreis aan het plannen en we worden geinspireerd door de verhalen die we hier lezen. Echter resten ons een hoop vragen waarop we geen duidelijk antwoord hebben:

1. Waar heb je je RTW ticket geboekt en wat kost het ongeveer? Was het makkelijk om de route tussentijds te wijzigen of tijdstippen? Welke vluchten hebben jullie allemaal genomen en wat overland gedaan?
2. Heb je een tijdsschema van de bezochte landen?
3. Heb je antartica ter plekke geboekt of ruim van te voren, via welke organisatie?
4. Welk budget kan ik hanteren binnen de verschillende landen?
5. Hebben jullie de accomodaties , tours etc allemaal van te voren geboekt of gewoon ter plekke geregeld?
6. Wat kost een wereldreis voor een jaar incl. alle spullen ongeveer?

Een hoop vragen en hoop dat je ons wat op wegwijs kunt helpen en misschien nog aanvullende tips kan geven. Mijn mail adres is robvds@gmail.com

Alvast bedankt.

Grt. Rob

Sietske

Hey Laurens,

Inmiddels komt onze reis echt dichtbij, nog een kleine 4 weken en dan zitten we al in Beijing! De voorbereidingen zijn zo goed als gedaan alleen nog die videocamera. We hadden er 1 gevonden maar die prijs steeg ineens van 690 naar 819 dus dat vonden we té. Nu was mijn vraag: welke camera hadden jullie en waar hebben jullie toen opgelet.

Wij willen er persé 1 met zowel een harde schijf als geheugenkaartjes, verder 10-12x optische zoom.. Het enige waar we mee lopen te sukkelen is de CCD-chip. Ze zijn er nu ook met 3CCD maar daar betaal je ook voor en zo professioneel zijn we nu ook weer niet.

Maar goed, als jij me kunt vertellen welke camera jullie hadden dan heb ik iig wat vergelijkingsmateriaal.

Thnx alvast,

Groetjes Sietske
sietsengijs.reismee.nl
teek_it_iesie@hotmail.com

Laurens

Hi Sietske,

Geweldig hoor..eindelijk! :)

Videocamera is lastig inderdaad. Ik heb destijds (inmiddels bijna 3 jaar terug!) een 3CCD camera van Panasonic gekocht. De Panasonic PV-GS500. Deze werkt met DV tapes en was toen vond ik de beste optie voor kwaliteit. Die was (en is) ook erg goed dus ook erg blij mee. De HD (als in harde schijf) varianten waren toen nog niet zo ver.. dat is nu geloof ik anders. Zit er niet echt in dus weet ook niet precies wat ik nu zou doen..maar hieronder twee links die wel nuttig zijn volgens mij.

http://reviews.cnet.com/camcorders/?tag=bc
http://reviews.cnet.com/4247-6500_7-4.html

Succes!

Laurens

Trouwens de kwaliteit van onze filmpjes op de site zeggen vrij weinig tot niets over de kwaliteit van het videomateriaal.. dus daar moet je niet mee gaan vergelijken. Maar dat zal wel al duidelijk zijn ;)

Rob

Hoi Laurens,

Zou je misschien reactie willen geven op mijn vragen?

Alvast bedankt.

Groeten Rob

Laurens

Hallo Rob, bedankt voor je reactie en sorry voor late respons!

Ons RTW ticket hebben we geboekt via Kilroy travels. De route hadden we al min of meer in ons hoofd en daar nog met hun doorgenomen. Tijdens de reis de datum veranderen kan door dit (op tijd) door te geven..de vliegroute zelf wijzigen hebben wij tijdens de reis niet gedaan en als je dat wel wilt dan kost dat waarschijnlijk ook geld.

Qua kosten kun je denk ik het beste deze pagina bekijken: http://wereldreis.reismee.nl/reisverhaal/23205/kosten-budget-wereldreis/

Ik heb zo niet exact ons vluchtschema meer en heb ook niet op papier hoe lang we exact in ieder lang zijn geweest, maar dit valt beide wel op te maken uit onze verhalen :)

Qua boeken accomodaties, tripjes etc. Dit hebben we altijd terplekke gedaan. Een hostel in sommige gevallen wel een dag (of twee) van tevoren, maar doorgaans terplekke op zoek gaan. Hangt natuurlijk ook wel beetje van bestemming af. Antarctica hebben we wel vantevoren geboekt om er zeker van te zijn dat dit door zou gaan. Dit hebben we via Askja reizen gedaan.

Succes!

joris en noor

Hoi Laurens,

Wij hebben heel jullie reis met smacht gevolgd!! Complimenten voor jullie verhalen, foto's en filmpjes! Wij hebben ook plannen om voor langere tijd op reis te gaan en nu vroegen wij ons af of jullie een (mini)laptop mee hebben genomen en zoja welke? Die filmpjes zijn ook heel vet. Met wat voor programma hebben jullie die gemaakt?
Alvast bedankt.

Groetjes Joris en Noor.

jorisennoortje@gmail.com

Laurens

Hi Joris en Noor,

Thanks!! Wij hebben inderdaad een mimi-laptop meegenomen.. een 11" Asus laptop. Dat was toen zo'n beetje het kleinste wat we konden vinden, maar tegenwoordig heb je nog iets kleinere en vooral veel lichtere laptops! Ze heten netbooks. Zeker handig voor je foto's, verhalen, filmpjes en internet (wifi). Wij hadden wel laptop met dvd-brander erin (daardoor iets groter en zwaarder) om dvds te kunnen branden met video en foto's en naar huis te sturen.

Video's zijn gemaakt met Windows Moviemaker.. erg eenvoudig programma!

succes!

Noor

Hai Laurens,

Bedankt voor de info! Onze voorkeur gaat ook uit naar een netbook. Wij vroegen ons alleen af of die dingen wel geschikt zijn om filmpjes op te bewerken aangezien dat best wel wat geheugen kost... Maar gaat dus blijkbaar prima. Thnx!

Robert

Dag Laurens en Christina,

Wat een leuke site, we maken binnenkort een bijna vergelijkbare trip. We hebben jullie verhalen met veel plezier gelezen. Ik zou je wat willen vragen over de transeberie express:

* Bagage: Hoe zijn jullie omgegaan met je bagage (backpack) op momenten dat je even de trein uit bent gegaan op tussengelegen stations of een stadje bent ingegaan bij wisseling van de treinonderstellen ? Zijn er in de coupe's bv bagage boxen die je kunt afsluiten ? Tips zijn van harte welkom.

* Geld: Hadden jullie russisch, mongools en chinees geld op zak ? Om wat eten en drinken te kopen etc. onderweg ?

Groet en alvast bedankt.

Robert

Laurens en Christina

Hallo Robert,

Beetje late reactie!

De backpacks tijdens de Transsiberie Express hebben we onder de slaap/zit banken gehad (en een gedeelte kan ook boven voor de bovenbedden). Tijdens het naar buitengaan kun je die daar gerust laten liggen en de echt belangrijke spullen (paspoort, geld etc) meenemen in een dagrugzakje bijvoorbeeld. Met de mede-treinreizigers kun je afspreken de boel wat in de gaten te houden..niet iedereen gaat altijd tegelijk naar buiten.

Qua geld.. wij waren al in Rusland dus hadden sowieso wat Russisch geld mee.. dat kun je ook wisselen als je in Mongolië aankomt. Dat is wel een slechte rate dus kleine bedragen doen om even wat eten en drinken te kopen bv. Bij Chinese grens weer hetzelfde verhaal. Daarnaast zijn dollars ook altijd wel in te wisselen. Kortom..zorg voor voldoende cash (lokaal en dollars) en t komt goed :)

Gaan jullie ook een reisblog bijhouden?
Goede reis!

Laurens en Christina

Sheila & Theo

Goedemiddag Laurens en Christina,

Wij gaan vanaf januari 2011 een beetje een vergelijkbare reis maken. Wij lezen dan ook met heel veel plezier jullie website (ook erg leuk en boeiend geschreven). We halen er veel goede tips uit. Ook hebben wij het ticket via Kilroy geboekt (wel tegen hogere prijzen als beschreven op de site, misschien doordat het een paar jaar verder is?).

We hebben in grote lijnen alles rond maar ik ben nog erg in 'gevecht' met mijn zorgverzekeraar. Hebben jullie de basisverzekering in Nederland opgezegd?

Hopelijk hebben jullie hier nog tips over voor ons? Dat zou super zijn.

Het e-mailadres is sheilie@hotmail.com

Alvast bedankt voor de reactie!

Groetjes,
Theo en Sheila
(www.theoensheila.reismee.nl)

Laurens

Jullie hebben de e-mail als het goed is ontvangen Sheila en Theo!

Ruben

Hoi Laurens en Christina,

Wat een geweldige verhalen! Ik ben 3 avonden bezig geweest om ze allemaal te lezen.. Erg leuk geschreven en krijg een goede indruk van alle landen!

Over 2 jaar wil ik ook een flinke reis gaan maken en daar gaat deze site zeker bij helpen!!

Groetjes Ruben

Laurens

Bedankt Ruben!

Leuk om te horen en veel succes bij de voorbereidingen!

Marcelle

Ha Laurens en Christina

Net als vele die jullie reisverhalen gelezen hebben wil ook ik samen met mijn vriend een wereldreis gaan maken. Allereerst, echt super jullie verhalen en er staan ook super veel tips op, echt top!
Ik heb een aantal vragen, ik zie bij jullie vaak staan dat er een gids op jullie wacht, waren die trips vooraf geboekt of bij zo'n bureau terplekke? Jullie hebben zoveel bezocht qua bezienswaardigheden, hebben jullie vooraf opgezocht wat jullie waar allemaal wilden zien? En als laatste vraag, hoe hebben jullie het gedaan met hotels en hostels, veel een plaats van te voren geboekt of op goed geluk? En wat raden jullie daarbij aan?

Alvast super bedankt, en helemaal top deze site!

groetjes Marcelle

Laurens & Christina

Hi Marcelle,

Leuk om te lezen!

Wij hebben veruit het meest ter plekke geboekt. Op basis van de reisgids of tips van medereizigers een ho(s)tel, reisbureautje of bezienswaardigheid opzoeken en regelen. We hebben vooraf wel veel gelezen, maar ook hierbij vooral veel onderweg maar en ook ter plekke bepaald wat we gingen doen. Dat kan allemaal prima en is ook leuk en handig (lekker flexibel). Alleen van ho(s)tels of tripjes waarvan je vantevoren kunt verwachten (of hoort of leest) dat het wel eens moeilijk zou kunnen worden om ter plekke te regelen hebben we soms iets vantevoren proberen te regelen. Maar dan heb je het over enkele dagen. Het enige wat wij echt voor vertrek vast hebben gelegd zijn het wereldticket en de trip naar Antarctica.

Hostels hebben we wel regelmatig even via internet (hostelbookers.com bijvoorbeeld) geregeld, voordat we naar de volgende plaats gingen. Niet omdat het nu perse nodig was, maar vaak ook omdat het wel handig is. Op die site lees je reacties van andere reizigers en kun je redelijk goed bepalen of een hostel okay is. En zo kom je aan en hoef je niet nog eens op zoek. Maar we zijn ook zo vaak met een reisgids in de hand op zoek gegaan... :)
Een mooi avontuur!

Succes!

L & C

Henk

Hoi L&C,

Ik heb offertes aangevraagd bij verschillende wereldticket organisaties. Mijn planning lijkt erg veel op die van jullie:

5 aug 2012 --> amsterdam - moskou
15 nov 2012 --> singapore - brisbane
22 dec 2012 --> cairns - sidney
5 jan 2013 --> sidney - christenchurch
28 jan 2013 --> auckland - papeete
12 feb 2013 --> papeete - mataveri
19 feb 2013 --> mateveri - ushuaia
5 aug 2013 --> panama - amsterdam

Mijn vraag is wat jullie voor dit ticket hebben betaald. Ik heb van 1 aanbieder een bedrag voorgeschoteld gekregen waar ik van schrok. Ik kan begrijpen als jullie dit in kleine kringen (of zelfs helemaal niet) willen vertellen, maar je kan me mailen als jullie daar geen problemen mee hebben: stroeckovic@hotmail.com

Alvast bedankt,

Henk

Laurens

Hallo Henk,

Mooie route van je reis! Ik heb je net een e-mail gestuurd.

Grt

Laurens

Rein

Hallo Laurens en Christine,

Met plezier heb ik jullie verhalen gelezen, er staat erg bruikbare informatie in voor mijn eigen reis met mijn vriendin. Toch heb ik een aantal vraagjes aan jullie:

- jullie spreken over gidsen in bijvoorbeeld Rusland?
Hoe en waar hebben jullie deze geboekt?

- Vanuit Peking zijn jullie richting nepal gereisd, o.a.
langs de 3 kloven. Hebben jullie treinreizen en
slaapplaatsen in China van tevoren geboekt?
- Hebben jullie tijdens de transmongolie express met
de 1e of 2e klas gereisd? Wat zouden jullie
aanraden?
- in Zuid- Amerika hebben jullie veel met de bus
gereisd. Hebben jullie deze via een organisatie of
hostel geregeld? Of zijn jullie met het openbaar
vervoer geregeld?


Groet,

Rein

L&C

Hi Rein!

Mooi, dat is goed om te lezen!

Die gidsen in Rusland waren onderdeel van de reisorganisatie Vodkatrain, waarmee wij de Transmongolië Express hebben gedaan. Daarbij zat inbegrepen (naast de treinreis van Moskou naar Peking) dat we bij de stops (incl Moskou) een lokale "gids" hadden.

In China hebben wij niks van tevoren geboekt en steeds ter plekke de overnachtingen, uitstapjes en het vervoer geregeld. Meestal lukte dit allemaal al in het ho(s)tel waar we verbleven. Is allemaal prima te doen!

Ik weet eerlijk gezegd niet precies welke klasse we hadden bij de Transmongolië Express, maar ik geloof dat dit de "toeristen klasse" is.. We sliepen met 4 mensen in de cabine en ieder had een eigen bedje.

In Zuid-Amerika hebben ze in de meeste landen uitstekende bussen. Je kunt kiezen uit verschillende klasses en ze gewoon op het busstation regelen. Soms is het verstandig om 1 of 2 dagen van tevoren even een kaartje te kopen. Vooral in Chili en Argentinië zijn de lange afstandsbussen van prima kwaliteit.

Succes!

Rein

Hallo Laurens en Christine,

Bedankt voor bovenstaande tips, wij gaan er ons voordeel mee doen.

Nog even een andere vraag die jullie misschien eerder bij de hand hebben gehad over verzekeringen. Jullie hebben tijdens de reis veel ondernomen die voor een
verzekering onder extreme sporten vallen. Daarover heb ik 2 vraagjes:

- hadden jullie een verzekering afgesloten die extreme sporten dekking gaf?
(deze verzekeringen zijn aanzienlijk duurder)
- konden jullie (altijd) tijdens activiteiten als raften, de ballonvaart e.a. activiteiten
ter plekke een verzekering bij de activiteit afsluiten? (dus in het buitenland)
Dit zou de nodige kosten in de voorbereiding kunnen schelen.


Groet,

Rein

Laurens & Christina

Goede vragen Rein,

De reisverzekering die wij destijds hebben afgesloten hebben (Globetrotter reisverzekering) had volgens mij wel een dekking voor bijzondere / gevaarlijke sporten. Toch is die dekking ook vaak maar beperkt.

Ter plekke een verzekering afsluiten zal in de meer "westerse" landen (Australië bv) meestal wel kunnen, maar in Azië of Zuid-Amerika is dat volgens mij een stuk lastiger.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

grt

adefdwr

dfrfwrfq

Sandra West

Ik wil Karin Sabine lenen voor mij een lening van € 4000. als je een dringende lening nodig hebt, vermijd dan oplichting door nepgeldschieters en solliciteer via een echt leningbedrijf per e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861

Corrie Debbie

Hallo allemaal, ik heb erg veel zin vandaag. Ik zag opmerkingen van mensen die een lening kregen van Sabinhelps@gmail.com, dus besloot ik me te registreren op basis van hun aanbevelingen. Een paar uur geleden heb ik bij elkaar 10.000 euro bevestigd die ik van mijn bankrekening had gevraagd. Dit is echt geweldig nieuws en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een aanvraag in te dienen via e-mail sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op +1 (689) 247-6462

Rosita Essen

Ik wil Karin Sabine leningen voor mij een lening van € 9000 waarderen. als je een dringende lening nodig hebt, vermijd dan oplichting door nepgeldschieters en solliciteer via een echte leningfirma per e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +7 901 709-57-43

Kersten Dieter

Ik woon in Nederland en ben ik vandaag een gelukkige vrouw? Ik zei tegen mezelf dat ik elke geldschieter die mijn leven en het leven van mijn gezin zou kunnen veranderen, zou aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een lening. Als u een lening nodig heeft en u bent er 100% zeker van dat u de lening zult terugbetalen, neem dan vandaag nog contact met hen op via e-mail op:sabinhelps@gmail.com of haar link op +7 901 709-57-43

Assured Credit Group Ltd

Geachte heer mevrouw,

We hebben een financieringsprogramma dat leningen zonder onderpand en projectfinanciering biedt aan individuen, organisaties en particuliere instellingen.

We openen ook een kans voor iedereen die financiële hulp nodig heeft. Wij verstrekken leningen aan geïnteresseerde investeerders, bedrijven en particulieren voor schuldconsolidatie, kopen, bouwen, bedrijfsverbetering, herfinanciering van commercieel onroerend goed en persoonlijke lening. We betalen ook 1% commissie aan makelaars, die projecteigenaren introduceren voor financiering of andere kansen.

Wij bieden:
• Vaste looptijden van: 1 - 10 jaar.
• Vaste rentevoeten: 3% Per annulatie zonder enig onderpand. (Alleen identificatie)
• Bedrag variërend van: €5,000.00 - €10,000,000.00 met niets om terug te betalen gedurende 6 maanden.

Neem contact met ons op als u projecten heeft die financiering nodig hebben voor onmiddellijke overweging en onderhandeling via e-mail: joslenfunding3@gmail.com

Eerlijk
Meneer Francis White
Financieel directeur
E-mail: assuredcreditltd1@gmail.com
Assured Credit Group Ltd

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!